måndag 12 februari 2018

Sjuk och ynklig

Hann komma hem och arbeta två dagar innan jag insjuknande i influensan och blev totalt däckad. Idag är femte dagen och jag ser ingen ljusning, febern kommer och går, illamåendet är konstant och hela kroppen värker. Kan inte minnas när jag mådde så dåligt sist och jag är riktigt ynklig. 

Har egentligen mycket att göra på jobbet och är rejält stressad för ett möte i min nya samordningsroll som ska hållas imorgon. Tre timmar långt, ska både förberedas och genomföras utav mig och just nu är det så mycket kvar att fixa men jag har bara ingen kraft. Vet inte om jag ens kommer kunna släpa mig dit imorgon. 

Är också ledsen över jag ska behöva vara ifrån J igen, precis när vi varit åtskiljda så länge. Vi hade riktigt roliga helgplaner som fick ställas in och imorgon är det hans födelsedag som jag inte kommer kunna fira. Jag har bokat bord på en lyxig restaurang som endast har avsmakningsmenyer för att överraska honom men det kommer inte heller att gå nu.  Jag vet att vi har mängder med helger framför oss och att det kommer vara fantastiskt vilken dag vi än går till restaurangen men det känns ändå så surt, jag vill träffa honom nu och jag vill få fira honom på hans faktiska födelsedag. 

För att jag inte ska ägna hela inlägget åt att gnälla så ska jag i alla fall komma ihåg att skriva hur glad jag är över J. Just en sådan här vecka när jag mår dåligt och är ledsen så märker jag ännu mer hur himla fin han är. Han ringer flera gånger om dagen, pratar och skojar och försöker muntra upp mig, erbjuder sig att fixa saker, gör nya planer och övertygar mig om att släppa på prestigen gällande jobb och firande, så det ändå hamnar på en nivå som jag klarar av. Känns så fint att vara med någon som bryr sig lika mycket som jag. 

Ps. Sorry för att storlek och typsnitt ser så konstigt ut, använder en annan dator än i vanliga fall och jag får bara inte till det. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...