tisdag 20 februari 2018

Måste våga

"Jag tycker om dig".

Skickar det plus en puss-emoji i ett sms till J. Måste våga visa mina känslor även fast det känns läskigt. Egentligen är det ju helt absurt att det känns så utlämnande, han är ju min pojkvän och han är så tydlig med att han tycker om mig också. Men det är svårt att våga tro på något långsiktigt när det aldrig har hållit förut.

I huvudet jämför jag mycket med tidigare förhållanden, räknar ut hur många dagar jag var tillsammans med exen och jämför det med hur många dagar jag träffat J. Tänker att om vi bara klarar en dag mer än de andra så kommer det hålla även längre fram. Den tveksamma frågan är väl om jag kommer vara lika övertygad om det när den dagen väl kommer.

Jag vet att det sitter i mitt huvud och jag vet att jag endast förstör för mig själv genom att oroa mig så mycket. Den enda lösningen jag har just nu är att försöka gå emot mina orimliga tankar så mycket som det bara går. Våga smsa trots att det känns läskigt, våga säga högt till J att jag tycker om honom, våga ta initiativ till att vi ska ses och hitta på saker. För jag vet ju att det inte går att gå runt och skydda sig själv, att aldrig vara lycklig för att man en dag kanske blir olycklig igen.

2 kommentarer:

  1. jag förstår detta. men samtidigt så är det som du skriver, man _måste_ våga visa känslor. är man ihop så måste man släppa allt sånt så att den andra fattar precis.
    för mig handlar det om att jag ibland inte vågar prata om allt. visa hur jag känner, det tror jag däremot att jag är bra på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har så rätt. Skulle bara ångra mig längre fram annars. Ikväll ska det visas känslor! :)

      Radera

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...