måndag 23 april 2018

25 grader

25 grader ute och strålande sol - sommaren kom direkt istället för våren i fredags. Jag påverkas enormt mycket av vädret och ljuset och var lycklig inifrån och ut när värmen kom. Är så redo för sommar och sol och långa ljusa kvällar.

Denna helg var helt perfekt i det avseendet, som en liten minisommar. Innehöll precis allt som gör mig glad, AW med kompisar, grillning utomhus, fika på stan och massor med tid tillsammans med J.

Det har blivit en självklarhet att vi umgås varje helg numera, oftast från fredag efter jobbet till måndag morgon. Jag tycker om det, älskar att ha honom nära och eftersom vi inte hinner ses så ofta på vardagarna längre är det mysigt att ha ordentligt med tid på helgen. Samtidigt blir det lätt att när jag är hos honom stressar jag lite över grejer som jag skulle behöva hinna med hemma hos mig och när han är hos mig får jag lätt dåligt samvete om jag fixar med något eget för då känns det som att han inte har något att göra. Kan inte låta bli att drömma om att vi såsmåningom bor tillsammans i samma stad för det vore ju det allra smidigaste.

Tills dess får jag påminna mig själv om att det är väldigt lyxigt att den här egentligen lilla detaljen är det största problemet i vårt förhållande just nu. Och snart är sommaren här på riktigt så att vi har ännu fler lediga dagar tillsammans. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...