fredag 6 april 2018

7 dagar sen

Idag är det 7 dagar sen min mens borde ha startat enligt min menskoll-app. Jag brukar sällan vara sen mer än kanske 1-2 dagar även om jag har ganska oregelbunden mens. Jag har spiral och känner mig absolut inte gravid (fick ett tidigt missfall för några år sedan och herregud vad gravid jag kände mig, brösten var så svullna och ömma och jag bara visste att jag var gravid) men ändå kommer ju tankarna att tänk om.

Jag har alltid velat ha barn, men längre fram. Har en stor förlossningsrädsla och trots att det inte ens  varit aktuellt har jag många gånger funderat över hur jag ska kunna få vården att godkänna ett kejsarsnitt. Ju närmare jag kommer 30 desto räddare blir jag eftersom jag inser att det börjar närma sig och det är inte direkt upplyftande att läsa om krisen som pågått i förlossningsvården alltför länge.

Samtidigt kan jag nu inte låta bli att längta efter en egen liten bebis och min blick dras som en hök till dem så fort jag hör minsta lilla joller från en liten i korridorerna på jobbet. Det är naturligtvis alldeles för tidigt för mig och J att få barn tillsammans men det har ändå varit lite mysigt att få känna att det skulle kunna komma längre fram. För allting är fortfarande SÅ bra mellan oss. Vi har haft fullt upp de senaste helgerna, varit nere i Göteborg och träffat min pappa, firat påsk med Js släkt och idag ska vi till Stockholm för att träffa min mamma och mina vänner. Vi har umgåtts dygnet runt flera dagar i sträck och när vi skiljts åt för att jobba igen så går det inte många timmar innan jag saknar honom och jag märker att det är likadant för honom. Vill att det alltid ska vara såhär.

2 kommentarer:

  1. Ojdå! Hoppas den kommer, men fattar känslan. Och den där barnlängtan, känner igen den... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kom nästan direkt när jag skrivit klart inlägget haha. Brukar inte längta efter den direkt men nu var det skönt, även om jag gärna vill ha en bebis vill jag inte behöva ta ett sådant beslut just nu :)

      Radera

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...