onsdag 20 juni 2018

Han tog jobbet!

Igår firade jag och J med en flaska bubbel på en nyöppnad restaurang i min stad eftersom J kommit över för att träffa sin nya chef och skriva på anställningsavtal. I september byter han jobb och arbetar framöver i min stad.

Jag är så glad förstås och framförallt glad över att J nu är så nöjd och helt tillfreds med sitt beslut. Det känns som att han har kunnat baserat sitt val på de fördelar och nackdelar som fanns med nuvarande tjänst respektive det nya jobbet och det känns viktigt. Nu vet man ju aldrig vad som händer, men att han gör bytet för att han verkligen är sugen på den nya tjänsten och inte bara missnöjd med den gamla gör det ju i alla fall troligare att det blir bra för honom.

Och jag själv får nästan nypa mig i armen eftersom allt fortsätter vara så bra, så lätt och så rätt.

1 kommentar:

  1. ja, hurra, vad kul att han bestämde sig för att ta jobbet! :)

    SvaraRadera

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...