onsdag 5 september 2018

Stress, stress, stress

Veckorna går i ett högt tempo just nu. Jag har massor på jobbet, fyller snart 30 år och planerar firande för fullt och har dessutom börjat en universitetskurs på 50 % fart 10 veckor framåt. Vet inte riktigt hur jag tänkte där, mer än att ämnet verkligen intresserar mig och att jag inte riktigt kunde säga nej när jag fick godkänt av min chef att delta i föreläsningarna på arbetstid. I fredags var det upprop och jag insåg snabbt att det skulle krävas bra mycket mer än att bara gå på föreläsningarna, bland annat flera stora gruppuppgifter som ska slutföras inom de närmsta veckorna. Den här veckan har därför bestått mycket av att försöka strukturera upp och boka av tid i schemat för att kunna arbeta med kursen - samtidigt som jag haft flera viktiga möten och deadlines och gång på gång känt att fan jag  räcker inte till.

Märker att jag reagerar negativt på stressen, blir lättretlig och irriterad hemma och får huvudvärk och svårt att fokusera på jobbet. Har känt mig otillräcklig för att jag inte hanterar stressen bra, har alltid sett mig själv som en ganska stresstålig person men nu vet jag inte längre. Samtidigt får jag ju de viktiga sakerna gjort, ingen på jobbet har sagt något om att jag inte skulle göra ett okej jobb, tvärtom fick jag beröm på de två senaste mötena jag var på i egenskap av min samordnarroll. Kanske är det bra att jag är känslig för stressen, att jag hela tiden tänker på det och reflekterar över att det är för mycket just nu, så att det inte fortgår för länge. Om 2-3 veckor har jag de två största grejerna avklarade och jag hoppas att det gör att jag kan slappna av lite mer.

2 kommentarer:

  1. jag förstår helt! september är en stressig månad för mig också, det är något med jobbstart.. ta det lugnt och tänk att du gör ditt bästa, det är alltid tillräckligt bra :)

    SvaraRadera

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...