tisdag 23 oktober 2018

Oktober går i en rasande takt

Jag hänger inte med på att det redan är oktober, nästan november. Allting går med så högt tempo. Min mamma fyller 60 år och tar med mig och min bror att fira i Nice, vi har underbart fina och varma dagar på den franska Rivieran och jag känner mig rätt utvilad när jag kommer hem. Men så väntar en vanlig jobbvecka och vips har jag redan jobbat ihop all den flex jag använde för att resa bort.

Det är så himla mycket på jobbet, möten, rapporter och uppgifter som inte kan vänta. Samtidigt ska jag skriva en hemtenta i universitetskursen jag gått under hösten och det blir tydligt att jag inte läst på så mycket som jag borde under kursens gång för jag förstår knappt uppgiften. Tänker att jag får med flit kugga den eftersom man då får två ytterligare veckor på sig att komplettera.

Mitt i all stress finns i alla fall min J där. Han tar mer ansvar för städning hemma utan att jag behöver säga något, lagar god mat och visar stor förståelse för att jag är slutkörd och mest vill vila. I helgen bestämde jag mig för att varken plugga eller jobba utan försökte att bara ta det lugnt.  På lördagen åkte vi till en bastu vid en liten sjö mitt ute i skogen utanför Js gamla hemstad. Han fick en bokning till bastun av sina tidigare kollegor när han slutade på jobbet, de bokade nog bara en lördag på måfå men oj vad bra att det blev just denna. Det var helt fantastiskt att sitta där i värmen i bastun tillsammans, skrikskrattande hoppa i sjön och bada och sen grilla korv medan vi njöt av solnedgången. En riktigt fin lördag, där det kändes okej att jag sen somnade innan klockan ens blivit 22. Får klura ut något riktigt fint att överraska J med som tack när den här tråkiga stressperioden är över.

1 kommentar:

  1. vad skönt att han har börjat ta mer ansvar utan att du behövt säga nåt :) och jag känner igen det där att oktober rusar iväg, jag har också haft en sjukt stressig månad. hoppas november blir snällare!

    SvaraRadera

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...