fredag 7 december 2018

En rubrik

Det är verkligen svårt att skriva när allt är bra men en liten uppdatering kommer här.

Förra helgen flyttade J över sina sista saker från sin lägenhet och lämnade över nyckeln till sina hyresgäster som ska hyra lägenheten i andra hand ett halvår. Vi har ägnat veckan åt att packa upp ändlösa flyttkartonger och organisera så att vi ska få plats med både mina och hans saker. Insåg efter ett tag att vi hade alldeles för lite förvaringsutrymme i köket och köpte en skänk på second hand som vi målade om och satte på nya knoppar på, blev så himla bra! Känns som en riktigt mysig sak att ha gjort tillsammans och som verkligen blir en bra start på det nya boendet som vi skapar tillsammans.

Allt går så bra just nu, vi har verkligen lyckats synka våra olikheter och fått det att fungera bra med planering och städning och matlagning. Möjligtvis att jag gör lite mindre än J, så får skärpa till mig.

Bara två veckor kvar att jobba nu innan jul och nyår och det känns så skönt. Det har varit en tuff höst jobbmässigt och jag längtar efter ledigt. Har för första gången sen jag började jobba tagit ledigt heeela perioden mellan jul och efter nyår och ska hinna med att åka både till Göteborgsområdet och fira jul och sen upp till J:s stuga i Västernorrland för att fira nyår. Den 30/12 är årsdagen för när vi blev ihop vilket känns rätt osannolikt nu med senaste månadernas utveckling. Känns som att det gått så mycket längre, nu när vi redan bor ihop. Gick sådär med att ta det lugnt, haha. Men mysigt är det och jag är så nöjd med allt. <3

2 kommentarer:

  1. Jag har hört att när heterosexuella par upplever hemarbetet som jämställt så är det ändå kvinnan som gör mest (när man "mätt" det. visst arbete går inte att mäta, men du fattar :) ) Så om du upplever det som att du gör lite mindre så kanske det är ett tecken på att det faktiskt är jämställt :) /Ellen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag har också hört det och det kan nog stämma, gör definitivt mer av planerandet men det är lätt att inte räkna det till skillnad från det fysiska arbetet :)

      Radera

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...