måndag 29 april 2019

H-A-P-P-Y

En månad har gått och våren (nästan sommaren vädermässigt) har kommit. Det är ljust och varmt och skönt och även om klimatoron finns där mår jag så mycket bättre. Är både piggare och gladare, det går inte att komma ifrån hur mycket bättre jag mår under sommarhalvåret.

Att jag inte oroar mig för jobbet gör ju dock såklart sitt till, har nu tackat ja och ska i dagarna skriva på avtal för en ny tjänst på  utvecklingsenheten inom den organisation där jag redan arbetar. Det har varit mycket grubblande fram och tillbaka men nu känns det underbart. Är redo för något nytt och det känns så kul att komma in på enheten där jag länge velat arbeta. Också otroligt skönt att slippa den knepiga chefen och komma bort från samordningsrollen där allt förhalas och samma diskussioner förs om och om igen. Behövde några månader för att våga vänja mig vid tanken att jag inte längre ska arbeta inom det yrket som jag utbildat mig till men nu känns det så rätt. Jag är fortfarande kvar inom samma bransch men breddar min kompetens och blir det så att jag längtar tillbaka till det gamla så är det brist och jag kan välja och vraka mellan lediga tjänster. Det löser sig!

Över till J och mig som har det löjligt bra just nu. Upplever att J också mår bättre, han trivs allt mer på arbetet, har börjat träna med en kollega och är även med i rekryteringen för en tjänst inom samma företag som jag verkligen hoppas att han får. Då skulle han arbeta närmare en chef som han tycker om och ha en mer utvecklande roll vilket jag tror skulle göra att han skulle trivas ännu bättre. Jag upplever att han är mer tillfreds med att vara här i min stad och vi tittar en del på boende och planerar för framtiden. Vi har enats om att vi ska försöka hitta något som ligger ännu lite mer centralt, vi skulle vilja prova på att bo mitt i smeten och ha nära till restauranger och uteliv under en period. Samtidigt är vi (åtminstone jag) bortskämda med två stora balkonger, lummig och grön innergård och en relativt nybyggd lägenhet varför det nog dröjer innan vi hittar något som uppfyller kraven och som vi samtidigt har råd med. Men än så länge känns det lugnt, vi har ingen brådska då vi har en bra lägenhet idag och också ser mycket fördelar med att bo billigt och kunna spara en stor del av våra löner. Får utvärdera igen längre fram till hösten hur vi känner kring boendet tänker jag. J:s lägenhet fortsätter att hyras ut möblerad till november så där är det ingen stress.


1 kommentar:

  1. (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    Jag rekommenderar uppriktigt Dr.Oduduwa att kontakta denna spiritualist - Stava för att få tillbaka ditt ex
    återställa kärleksförhållande mot rygg
    förena bruten
    magisk kärleksförtroll för att få tillbaka
    sluta skilsmässa
    Älskar stava för att undvika att fuska par
    Älskar stava för att stoppa uppdelningen

    SvaraRadera

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...