tisdag 29 augusti 2017

Andas in, andas ut

Ibland blir jag så trött på mig själv. Varför kan jag inte bara njuta av det som är bra, leva i nuet, inte oroa mig så mycket för det som komma skall. Så lätt i teorin men så svårt i praktiken.

Träffade J i fredags, en trevlig eftermiddag och kväll där vi hängde på en matmarknad i flera timmar och sen gick hem till mig och åt efterrätt och drack bubbel. Sov tillsammans och kollade på en tv-serie nästa morgon. Så gott allting gott. Men efter att han dragit hem på lördag dag så sätter tankarna igång, "är han verkligen intresserad", "varför får jag ta alla initiativ", "vad vill han egentligen" och så vidare. Samtidigt som jag inser att jag inte vet vad JAG vill egentligen. Jag har ingen aning, känner honom ju inte.

Och det är just det jag önskar att jag kunde fokusera på istället, att bara lära känna honom, upptäcka om det är någon som jag ens vill lägga min tid på. Inte bara fokusera på att få honom att tycka om mig, och sen noja sönder så fort vi är ifrån varandra.

En del kompisar tycker att jag ska prata med honom, ta reda på vad hans plan är, varför han använder Tinder. Är han på jakt efter något mer seriöst eller vill han bara ha något tillfälligt. Men jag vet inte, tycker det är så svårt att ha såna konversationer och det känns så konstigt i detta läge när jag inte alls vet vad jag känner för honom. Jag vill ju absolut ha något mer seriöst, men om jag vill ha det med honom är jag inte alls lika säker på. Och visst, det borde man ju kunna prata om, på en mer övergripande nivå men jag är feg... vore samtidigt skönt att få prata ut och få veta lite mer om vad han tänker. Det är ju det jag nojar kring sen, när jag känner att jag inte vet vart jag har honom eller kan läsa av honom.

Vi ska ses ikväll igen, jag ska åka hem till honom och sen sova över också för att inte behöva åka hem så tidigt. Hoppas verkligen att jag kan vara avslappnad men också ta mod till mig och prata med honom. Ja, fasen ju mer jag skriver om detta ju mer känner jag att nu måste det bara göras. Måste komma ihåg att det ger mig lugn och ökar min möjlighet att faktiskt leva i nuet när jag vet vad vår relation är för något och hur hans tankar ser ut. Japp, ikväll ska det ske. Wish me luck!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...