onsdag 23 augusti 2017

Tjoho!

Samtalet med min chef gick bra, hon erbjöd mig på stående fot att jag får tillbaka det lönetillägg som jag tidigare haft i en projektledarroll. Försöker ha is i magen och vänta och se vad de erbjuder från den nya arbetsgivaren för att sen fundera mer kring hur jag ska göra. Känns skönt att veta att oavsett hur det går så blir det löneökning och möjlighet till utveckling, även om det kanske dröjer ytterligare ett tag i min nuvarande tjänst. Men om de ändå ger mig ett lönetillägg för det så borde de ju vilja att jag också arbetar med det och tar det extra ansvaret haha. Men man vet aldrig i landstinget.......

Det är skönt att vara upptagen med jobb i tankarna för då tänker jag inte lika mycket på dejtingen. Träffade J igår och det var mysigt men lite stelt. Jag är inte helt bekväm med honom och speciellt inte nu när det gått så länge sedan vi sågs sist (över 2 veckor, lång tid för mig... en kompis sa idag att jag är den mest otåliga människan hon känner och det är så sant). Vi ska ses igen på fredag vilket känns skönt, då behöver det inte betyda så mycket att det var lite halvstelt igår. Försöker att inte analysera för mycket vad det innebär heller, fastnar mycket i tankar kring att "är det verkligen rätt", "är jag intresserad av honom på ett djupare sätt" men det är ju det jag ska ta reda på med dejtingen herregud. Som sagt, otålig person är jag. Måste ständigt påminna mig själv att inte överanalysera och ta ut allt i förskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...