tisdag 19 september 2017

Skäms

Läste bloggen "Mina historier" i morse som blivit utskälld av en kompis och kände sig ledsen, jag blev påverkad av det jag med för jag fick genast känslan av hur jobbigt det är när man gjort något dumt eller inte är överens med en vän.

Nyss ringde en kompis, den bästa jag har i denna nya hemstad, och vi pratade om att hon blivit sårad av kommentarer jag gjort när vi umgicks i fredags med andra kompisar, som jag missförstod hur väl hon kände. Kommentarer som verkligen inte var menade att vara elaka men som bara for ur mig och som blev dumma och plumpa, kanske på grund av alkohol, kanske på grund av nervositet i en ovan situation - även om inte det är några okej ursäkter. Kompisen är inte arg på mig, utan mer ledsen och besviken, och det är väl det värsta. Vill absolut inte såra henne och skäms som en hund nu över det jag sa.

Avslutade samtalet på ett bra sätt, är överens om att lägga det bakom oss och egentligen borde jag väl inte skriva detta här och bara bli påmind om det igen och igen men vill samtidigt inte censurera mig här. Jag gör misstag jag också och en lärdom är att lära mig att hejda mig lite i närvaron av nya personer, inte prata för vitt och brett om sådant som kan missförstås eller vara personligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...