måndag 9 oktober 2017

Det är någonting som skaver

Jag vet inte vad det är ännu, kan inte formulera det ens för mig själv. Jag vet inte om det är något som faktiskt är fel eller om jag bara har en dålig period. Var hemma sjuk från jobbet resten av förra veckan och är fortfarande otroligt trött. Så kanske är det bara därför eller så är det något mer som skaver med J.

Det är någonting med att jag fortfarande upplever att jag vet så lite om honom, att jag knappt känner honom egentligen. Att det inte känns som att vi kommer vidare, att vi står och stampar i något slags mellanläge. Samtidigt känner jag mig så himla orättvis för jag vet ju att han försökte ordna en mysig helg, men att jag var trött och halvsjuk och inte hade energi för någonting. Och det är nog det som gör det så jobbigt, att jag ju märker att han anstränger sig, att han vill att det ska bli bra. Att han inte bara skiter i det som de flesta killar brukar. Och jag i min hörna försöker också för det mesta, jag vill att det ska bli bra. Men vad gör man om det ändå inte räcker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...