torsdag 12 oktober 2017

Höstdepp

Jag är så fruktansvärt trött. Vill gå i ide och sova tills våren kommer igen. Kombinerat med att jag känner mig deppig och less är det kämpigt just nu. Är nog många som känner så här nu när hösten kommit med full styrka och jag har fått påminna mig själv flera gånger att jag alltid brukar känna mig otroligt deppig på hösten - och att det går över.

I deppigheten blir det lätt att jag inbillar mig att något är fel i livet, att något fattas (mer än vanligt alltså). Jag vill flytta utomlands, börja studera igen, träffa nya vänner. Tänker att jag nog blivit en väldigt trist person. Jag som aldrig bodde på samma plats, flyttade runt i både Sverige och utomlands, som aldrig var rädd att kasta mig ut i det okända har nu plötsligt bott i samma lägenhet i fyra år!

Påminner mig själv om att jag ju gjort det för att jag i grund och botten trivts här. Kanske inte varje dag, hela tiden, men på det stora hela. Det betyder inte att jag är en trist person, jag är fortfarande en som reser mycket och upplever nya saker och utvecklas. Just nu mer än någonsin på jobbet och då är det okej att jag inte längre vill ta tjänstledig och bo i Australien och plocka frukt i sex månader. Och samtidigt, om den tanken inte har släppt nästa vecka eller nästa månad eller nästa år, då kan jag fortfarande göra det. Möjligheten finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...