fredag 29 december 2017

Liten uppdatering men framförallt - Gott nytt år!

Tillbaka i min stad efter julfirande med familjen och släkten nere i södra Sverige. Gick över förväntan, vi brukar normalt bråka mycket men detta år var det lugnt. Rätt långtråkigt dock och jag längtar hela tiden efter att få komma hem till mig själv igen. Är inte speciellt nära min familj och de visar noll intresse för mig eller mitt liv vilket blir tärande tillslut. Önskar jag hade kunnat prata med J om det men vi har inte kunnat höras så mycket på grund av att vi båda varit iväg och inte haft någon möjlighet att prata ostört.

Men nu är jag hemma och jag älskar att få gå runt i min lägenhet och bara smådona, kunna åka ner på stan och träffa en kompis om jag känner för det, laga min egna mat och så vidare. Imorgon ska jag äntligen träffa J igen, har gått över en vecka sedan vi var ute och firade lilla julafton i hans stad. Vi drack drinkar och åt street food på en bra restaurang, följt av julklappsbyte hemma hos honom. Var på bra humör och blev ganska tipsy så pratade nog hål i huvudet på J men det är så härligt. Är så mycket mer avslappnad och får verkligen energi av att umgås med honom nu.

Vi ska fira nyår på olika håll men har pratat lite löst om att ses efter 12-slaget istället, vilket säkert kommer kännas som en mindre bra idé när man sitter där på tåget med en massa fulla människor klockan 3 på natten, men samtidigt vore det mysigt att vakna upp och vara trött och bakis tillsammans med honom istället för ensam. Märker att det är det enda jag vill just nu, vara med honom. Tänk att 2017 skulle sluta så, det trodde jag aldrig.

Gott nytt år på er alla! Vi hörs igen 2018.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...