tisdag 27 februari 2018

Jag tänker på dig

Jag tänker på dig
Från att jag gått upp
Jag tänker på dig
Det måste få ett stopp
Det är inte så att det är fel
Men det börjar bli svårt
Att få nånting gjort alls, ja
Jag menar, hur ska det gå för mig nu?

- "Tänker på dig" av Linnea Henriksson

Är på jobbet och borde således jobba. Sitter istället med ett stort fånleende och tittar på de bilder jag tog av mig och J i fredags. Vi hade en så himla bra kväll på den fina restaurangen, vi var där i nästan fyra timmar och bara åt och åt och drack goda viner. Trots att det var litet och fullbokat kändes det som att vi var ensamma i lokalen och vi hade riktigt fina samtal. Fick veta mycket om J:s familj och uppväxt som jag inte tror att han vågat dela med sig av förut och jag är så glad över att han öppnar upp sig för mig nu.

På lördagen sov vi länge och vaknade sen till massor av snö men också strålande sol. Gick en långpromenad runt i Js stad, som jag bara älskar mer och mer, och lunchade på en ny restaurang. Där träffade vi på J:s kollega och J berättar för mig att kollegan tidigare i veckan utbrustit har hon inget namn eftersom J ofta kallar mig för mitt yrke på sitt jobb, med lite överdrivna historier om vad jag tvingat honom till på grund av detta. Blir så glad av sådant, det är en skön bekräftelse att höra att J pratar om mig inför kollegor, att bli påmind om att han vågar skämta och berätta om mig och är trygg i det vi har.

På kvällen var vi hemma hos kompisar till J, åt middag och spelade sällskapsspel. Har saknat de där mysiga helgkvällarna när man som ett par umgås med ett annat och det inte behöver vara så mycket mer än så. Än vågar jag inte slappna av helt, men jag hoppas verkligen att jag får fortsätta vara J:s andra halva i sociala sammanhang så jag får sitta och le som ett fån på jobbet många gånger till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...