måndag 12 mars 2018

Längtar

Hela jag går runt och längtar just nu. Efter våren, efter sol, efter lediga dagar. Är utled på vintern, nu får det faktiskt räcka. Jag vill äta lunch på uteplatsen på innergården på jobbet, köpa glass från stans mest kända glassbar och promenera i naturreservatet bakom min lägenhet när det är grönt och inte bara brunt slask. Jag vill slippa dra på mig den tjocka vinterjackan, vantar, mössa och halsduk varje gång jag ska någonstans.

Känner mig gnällig och tråkig som blir så påverkad av vädret. Har varit rejält förkyld och haft halsont i över en vecka och fick precis sms från J att han nu är hemma med feber. Själv sitter jag och snörvlar på jobbet och kan inte koncentrera mig alls. Vill bara gå hem och sova igen.

Precis varit och fikat med kollegorna och alla kommenterar hur förkyld jag låter, jag som själv tycker jag mår så mycket bättre denna vecka. Men det förklarar åtminstone tröttheten och gör att jag känner lite mindre dåligt samvete över att jag inte är på bättre humör. Nya tag imorgon och tills dess fortsätter jag längta efter något annat än grå och kall måndagsförmiddag.

1 kommentar:

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...