måndag 9 juli 2018

När allt går fel men ändå blir rätt

Kändes som om att jag bad om det när jag glatt i fredags eftermiddag skrev om hur mycket jag saknade J och hur kravlöst det är när vi umgås, för klockan 15.00 plockade han upp mig för att vi skulle åka och bada och allt gick fel. GPS-funktionen fungerade inte i varken min eller hans mobil och vi körde runt i över en timme och försökte hitta en badplats vi fått tips om men nej, hur vi än körde hamnade vi fel och vi hittade den aldrig. Jag blev surare och surare, säkert innerst inne framförallt besviken för att jag "lurat" iväg J och så inte ens kunde hitta till stället. Han körde och var säkert stressad och trött, under tiden vi snurrade runt började ju dessutom rusningstrafiken och det var 28 grader varmt och kvavt.

J fick tillslut nog och körde istället iväg till en annan badplats han fått tips av från en kollega men väl där visade det sig inte finnas någon parkering, det var bara till för de som bor i kvarteret. Där och då var jag på värdelöst humör, trött och hungrig, och fräste till J att vi kan lika gärna åka hem, jag vill aldrig mer bada. Med en annan kille tror jag det hade kunnat gå illa där, förmodligen lett till ett riktigt stort bråk men tack och lov hanterar J det så bra. Han fnissar lite åt mig, kör utan att fråga istället till en fin park i stan medan han låter mig vara i några minuter, och sen vips så har det gått över. Vi bad om ursäkt till varandra, picknickade i parken, sprang förbi Systemet innan det stängde och sen åkte vi faktiskt och tog ett kvällsdopp på ett annat ställe, kramades och pussades och skrattade åt vår knäppa eftermiddag men framförallt så njöt vi av vår fina kväll.

Är så tacksam att vi kompletterar varandra bra här. Jag vet att jag har en ganska kort stubin och det är inte alltid jag klarar av att tygla mig, vilket har gjort att jag bråkat rätt mycket med tidigare pojkvänner. Med J är det inte så, det här var nog i så fall vårt värsta "bråk" som vi haft och det är inte i närheten av hur det varit med andra. Vi fungerar så mycket bättre ihop och det är skönt att veta att våra tjafs eller missförstånd inte behöver bli någon jättestor grej.

2 kommentarer:

  1. äh, det är ju såna händelser som gör att man kommer varandra närmare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra, jag har mer erfarenhet av att det skapar större bråk men det har ju varit i destruktiva relationer och kan inte jämföras med J :)

      Radera

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...