onsdag 20 februari 2019

Skit också

Jobbsökandet går inte alls vägen. Har inte hört något från företaget C och det är så jobbigt att gå och vänta och undra och hoppas på att de ska ringa. Tappar hoppet mer och mer för varje dag som går men kan inte låta bli att konstant kolla mobilen.

Hade lyckats peppa mig själv lite mer kring den andra tjänsten som är inom samma organisation som jag arbetar på idag och som jag ska på intervju för på fredag. Så fick jag precis ett mejl från rekryteraren att en kvinna jag känner till sen tidigare ska vara med på min intervju. Hon är chef på enheten, men inte den sektionen som tjänsten jag sökt ligger på, så jag förstår inte riktigt varför. När jag läste mejlet så kände jag direkt helvete också för den kvinnan är inte direkt känd för att vara positiv till min yrkesgrupp och hon var med på mötet förra veckan där jag kritiserade projektet som hon delvis är ansvarig för även om hon inte är så delaktig. Känns som att jag lika gärna kan ringa och ställa in intervjun nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livsstecken

Tiden flyger iväg, jag hänger inte med. Har aldrig varit med om en månad som gått så här fort. Började mitt nya jobb för en månad sen och de...